Naszym podstawowym celem jest organizowanie i przeprowadzanie egzaminów państwowych dla osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz szkolenia w zakresie ruchu drogowego. Istotną sferą naszej działalności jest działalność na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, a ponadto stałe podnoszenie standardu świadczonych usług i sprawności funkcjonowania Ośrodka.

Misją Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego jest realizowanie założonych celów poprzez utrzymywanie na wysokim poziomie oraz stałe podnoszenie jakości świadczonych usług.

Realizując naszą misję oraz mając na uwadze konieczność ciągłego doskonalenia jakości świadczonych usług, kierownictwo Ośrodka wdrożyło i utrzymuje system zarządzania jakością spełniający wymagania normy EN ISO 9001:2015.

Najwyższe kierownictwo Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego we Wrocławiu deklaruje realizację niniejszej polityki jakości poprzez osiąganie poniższych celów:

  • Zapewnienie klientom profesjonalnej, terminowej i zgodnej z obowiązującymi prawem usługi, realizowanej z poszanowaniem zasad etyki.
  • Gromadzenie i wykorzystanie wiedzy o potrzebach oraz oczekiwaniach naszych klientów,
    w celu zapewnienia im usługi na najwyższym poziomie.
  • Ciągłe podnoszenie kompetencji pracowników oraz zapewnienie sprawnej organizacji
    i komunikacji, warunkującej skuteczną współpracę i współdziałanie z klientami.
  • Utrzymywanie właściwych relacji interpersonalnych w płaszczyźnie egzaminator - osoba egzaminowana (klient), umożliwiających obiektywne sprawdzenie umiejętności osób egzaminowanych oraz świadczenie na wysokim poziomie naszych usług.
  • Uwzględnianie w prowadzonej działalności wszelkich wniosków oraz uwag zgłoszonych przez klientów/słuchaczy służących poprawie jakości pracy, poprzez badanie poziomu zadowolenia ze świadczonych usług.
  • Budowanie pozytywnych relacji między pracownikami oraz zapewnienie im odpowiedniej infrastruktury i środowiska pracy.  
  • Utrzymywanie na wysokim poziomie bazy logistycznej zapewniającej właściwe warunki pracy            oraz poziomu świadczonych usług.
  • Wspólnie z WR BRD kształtowanie właściwych postaw mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w regionie. Dzielenie się i przekazywanie doświadczenia z zakresu BRD wszystkimi uczestnikami ruchu drogowego, w tym w szczególności z młodzieżą szkolną i mediami.
  • Zapewnienie pełnej ochrony danych osobowych, własności klientów/słuchaczy oraz warunków zapewniających bezpieczeństwo i higienę nauki i pracy w czasie pobytu w naszym obiekcie.
  • Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością, jako narzędzia implementującego wiele słusznych i sprawdzonych przez światową praktykę zasad, w szczególności zasadę skupienia uwagi na kliencie/słuchaczu, któremu mamy obowiązek służyć.
  • Podnoszenie świadomości i kompetencji pracowników w obszarze realizowanych zadań oraz konieczności ciągłego podnoszenia i doskonalenia swych kwalifikacji oraz umiejętności zawodowych.
  • Prowadzenie stałego monitoringu realizowanych procesów oraz identyfikowanie obszarów wymagających poprawy i bieżące ich doskonalenie.
  • Utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością, spełniającego wymagania normy PN-EN ISO 9001:2015 oraz oczekiwania naszych klientów.

Dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego deklaruje, iż wszystkie osoby w przedsiębiorstwie identyfikują się z polityką jakości, akceptują jej założenia i ciągłość doskonalenia systemu zarządzania jakością.